Generalforsamling 2020 - referat


Grundejerforeningen Langelandsvej


Dato: 3. september 2020, klokken 19:30 – 21:30 Mødested: Hjembo’s fælleshus, Dybsøhaven 21, Skærbæk


Agenda:

  1. Valg af dirigent

  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år

  3. Bestyrelsens forelæggelse af årsrapport og status med påtegning af revisor

  4. Bestyrelsens forelæggelse af driftsbudget til godkendelse på generalforsamlingen, samt fastlægger

    bidrag for 2020 og 2021, samt eventuelt indskud

  5. Behandling af forslag fra bestyrelsen

    a. Aktivitetsudvalg – etablering?
    i. Eksempelvis: Oprydning af byggeaffald efter storme ii. Pasning af Langelandsvej

  6. Behandling af rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne

  1. Reduceret kontingent for ubebyggede grunde – v. Martin Suhr

  2. Etablering af belysning på asfalterede stier – v. Anders Lyhne

c. Besøg af indbrudsekspert – v. Steffen Zachariassen 7. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

a. Valg af bestyrelsesmedlemmer:
i. Carsten Pedersen, Anders Lyhne samt kasser Michael Hermansen, alle modtager genvalg
b. Valg af suppleant (der blev ikke valgt en suppleant i 2019)
Info: Formand Martin Suhr samt Thorkild Lorenzen er på valg i 2021

8. Valg af revisor og revisorsuppleant 9. Valg af administrator
10. Eventuelt

a. Langelandsvejens hjemmeside
b. En aktivitetskalender
c. Grundejerforeningens anvendelse af Hjembo’s Fælleshus på Dybsøhaven 21

Note: Grundejere der er i restance mht. kontingentindbetaling har ikke stemmeret på

generalforsamlingen Vel mødt
f. Bestyrelsen
Martin Suhr info@langelandsvej.dk

Referat

  1. Thorkil Halmøvænget 5, blev valgt som dirigent Konkludere at Generalforsamling er rettidigt indkaldt.

  2. Bestyrelsens beretning for det forgangne år

    1. Resterende matrikler fra fællesarealerne er blevet overdraget til Grundejerforeningen til

      værdi af 0 kr. grundet ejendomsskat

    2. Asfalt slidlag på Langelandsvej med cykelstier, Agersøvænget og Bjørnøvænget er ikke lagt

      på endnu af udstykker, grundet meget byggeri har været i gang på det seneste.
      Når færdsel til de forskellige byggerier reduceres og vejret tillader arbejdet, lægges 2-3 cm slidlag på og evt. mindre ujævnheder rettes. Dog anbefales det at når arbejdet pågår, at grundejerne taler direkte med folkene. Omkostningerne til slidlaget afholdes af udstykkerne – Hjembo og Udviklingsselskabet.

    3. Der er blevet sat stibomme op mod veje Hagenørvej og Langelandsvej, hvis man har brug for at passere bommene findes der nøgler hos Carsten Agersøvænget 2 og Anders Bjørnøvænget 19

    4. Vintertjenester har været minimalt denne vinter.

    5. Grønne arealer har der været indberettet nogle punkter, som der burde være taget hånd

      om. Overordnet ser det rigtig pænt ud.

    6. Vand på de grønne områder virker til at være aftaget efter græsset har fået bedre fat.

    7. Vi har haft fat i kommunen for at gøre Langelandsvej til en kommunal vej, vi fik svar om at

      trafiktælling først vil ske når området er fuldt bebygget og det først der vil blive vurderet

      hvor stor procentdel der benytter vejen, som ikke bor på udstykningen.

    8. Ydermere har vi været i kontakt med BoligNu omkring betaling til brugen at Langelandsvej,

      dog er mødet blevet udsat grundet Covid-19. Kontakt vil blive skabt snarest.

    9. Regnvandsbrønde er blevet suget rene for sand og jord efter byggeri, dog er en enkelt

      tildækket, hvilken bedes gravet fri igen. Så regnvandet kan få fri passage.

    10. Der er observeret samling af regnvand ud for Bjørnøvænget 10 ved kraftige regnskyl,

      hvilket der arbejdes på. Sten på Bjørnøvænget ligger lidt tæt på kørebanen og vil blive rykket lidt længere ind i forbindelse med arbejdet.

      Ydermere blev vi gjort opmærksomme på to andre steder ved Halmøvænget og Hagenørvej (hvilket er en kommunal vej).

    11. Lygtepæle, der er to påkørsler på Bjørnøvænget og en enkelt på Agersøvænget, Bjørnøvænget er den ene repareret og den anden skal udskiftes, hvilket er sat i gang. Agersøvænget kan pælen nøjes med at blive rettet op.

  3. Årsrapport fremlagt og blev vedtaget

  4. Fremlæggelse af driftsbudget 2020, vedtaget

  5. Bestyrelse anbefaler at der blandt medlemmer bliver nedsat et Aktivitetsudvalg til at varetage

    fælles aktiviteter såsom; Arbejdsdage, vejfest osv. Der er i den forbindelse blevet oprettet en Facebook gruppe ved navn ”Grundejerforeningen Langelandsvej” hvilken vi opfordrer medlemmer til at blive medlem af. Allan Bjørnøvænget 21 påtog sig opgaven at administrere dette udvalg.

  6. Behandling af indkomne forslag:

a. Forslag om reduceret kontingent for ubebygget grunde gældende Bjørnøvænget,

Agersøvænget og Halmøvænget. Forslag om kontingent på 250 kr. pr. grund blev vedtaget.

  1. Etablering af lys på asfalteret stier blev fremlagt, dog var tilbudsmateriale ikke fyldestgørende nok til at der kunne tages en beslutning, derfor udsat til næste generalforsamling 2021

  2. Besøg af en indbrudsekspert, blev vedtaget og bestyrelsen melder dato ud til 1 times foredrag.

  1. Valg af bestyrelsesmedlemmer

    1. Carsten Pedersen, Michael Hermansen og Anders Lyhne blev alle genvalgt

    2. Claus Bjørnøvænget 17 blev valgt som suppleant

  2. Valg af revisor og revisor suppleant, revisor blev genvalgt

  3. Der var enighed om at der ikke er behov for en administrator

10. Eventuelt

  1. Ejerforeningens hjemmeside, meldte Claus Bjørnøvænget 17 sig frivilligt til at designe og varetage.

  2. Aktivitetskalender, Allan Bjørnøvænget meldte sig frivilligt

  3. Grundejerforeningens brug af Dybsøhavens fælleshus, er kun til generalforsamlinger og

    foredrag i grundejerforeningens regi. Kan ikke lejes af andre end beboerne i Dybsøhaven.

  4. Cykelsti fra Langelandsvej mod Koldinglandevej etableres i fra september 2020, resterende

    fra Langelandsvej mod rundkørslen ved Dagli’ Brugsen forventes etableret i 2021 og vil blive forbundet med stien ved BoligNu som er forbundet med vores sti.

Bestyrelsen takker for god ro og orden. Samt forståelsen af nødsaget, reduceret fremmøde og overholdelse af afstand til hinanden i disse Covid-19 tider.


Referatet er godkendt af bestyrelsen 09-09-2020
Formanden